styrketræning

Når man taler om styrketræning (belastningstræning) er det ofte et (eller flere) af følgende 3 områder der skal arbejdes med:

  • Et ønske om at styrke specifik del af (eller hele) kroppen
  • Et ønske om større udholdenhed
  • Et ønske om større volumen

I forhold til styrketræning, er der mange elementer der skal går op i en højere enhed for at få den optimale træning og dermed det optimale udbytte.

Men vigtigt ikke kun at fokuserer på hvad det er for muskler der skal trænes, men også på hvor ofte hvor længe og med hvor mange gentagelser og pauser. Hertil kommer kosten som jeg mener er en vigtig del af al træning, om det er styrketræning eller konditionstræning. Har man f.eks. et ønske om større volumen skal man også sørge for at spise derefter og give sin krop de bedste betingelser for at opnå det optimale udbytte.

Det er ofte mange små ændringer der samlet set leder til at helhedsbilledet bliver en succes. Det drejer sig simpelthen om at skrue en lille smule på de helt rigtige knapper, og så bliver resultatet straks ændret fuldstændig.

Her kan jeg hjælpe. Ud over min uddannelsesmæssige baggrund har jeg trænet i snart 16 år. Jeg har suget en masse erfaring til mig og prøvet MANGE forskellige træningsprogrammer og metoder af på mig selv. Det jeg er kommet frem til er, at det hele tiden er vigtigt at evaluere sin træning for at finde ud af om man får mest muligt ud af den. Derfor er det også meget vigtigt for mig hele tiden at holde mig opdateret i forhold til ny viden om træning, motion og kost, således at jeg hele tiden kan vurdere om der er noget nyt der kan gøre træningen endnu mere effektiv, endnu sundere osv.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *