Hvis du starter din fitness rejse med en smule læring, så kan du virkeligt komme langt med din træning. Her er 10 tips som enhver begynder er nødt til at læse!

fitness

  1. Træn ikke kun i træningscentret
    Prøv at planlægge træning i din hverdag. Kom op på tæerne når du står i kø eller lav små øvelser når du børster dine tænder. Prøv at få sundhedsmæssige fordele i hverdagssituationer.
  2. Gør din træning til en vane
    Prøv at træne hver uge på de samme dage. Over tid vil træning blive en vane og blive lige så sjovt som at se en ny film i biffen.
  3. Drik mere vand
    På daglig basis bør en person drikke mindst to liter vand (helst almindeligt vand, ikke te, juice eller andre væsker). Jo mere du drikker, jo bedre vil du forbrænde fedt under din træning.
  4. Træn i 10 minutter
    Undskyldningen at du ikke har tid til at tage i træningscenteret virker ikke længere. Der er et utal af 10-minutters workouts, som der altid er tid til. Tro mig, de er også effektive.
  5. Koffeinen til undsætning
    Falder du i søvn hele tiden og beslutter derfor ikke at tage ned og træne om aftenen? Prøv at tage en kop kaffe eller grøn te – det vil kvikke dig op med det samme og øge din motivation for træning.
  6. Munter dig selv op
    Selv dovne personer har initiativ. Tillad dig selv at spise et lille stykke kage (LILLE STYKKE) efter en god workout eller tag på club i weekenden med vennerne, hvis du ikke har misset en eneste træning hele ugen. Jo højre mål du sætter, jo stejlere bør belønningen være (LILLE STYKKE MEGET LÆKKER KAGE).
  7. Træn med små vægte
    En omgang konditionstræning for at komme af med de overflødige kilo kommer ikke til at virke. Uden styrketræning vil de ønskede resultat lade vente på sig meget længere tid. Hvis du er bange for at gå i gang med de tunge vægte så start småt. F.eks. med små dumbbell vægte 0,5 kg (piger) 2 kg (drenge).
  8. Opdater din væg på sociale medier
    Begynd at følge berømte atleter og fitnessmodeller. Deres fotos vil konstant minde dig om, at der ikke er nogen grænse for perfektion og at du har noget at gå efter.
  9. Find en mentor
    Motiverende billeder på en facebookprofil er selvfølgelig fedt, men det er endnu bedre at finde sådan en person i dit fitnesscenter. Skriv dig op til en personlig træner eller en ideel fitnessinstruktør, som kan sætte et eksempel for dig og gøre turen i fitnesscentret til din yndlingsaktivitet.
  10. Få nok søvn
    For at kroppen kan restituere 100 % har du behov for 7-9 timers søvn hver nat. Et fantastisk argument til dem som ikke kan komme op, når alarmen ringer og godt kan lide at ligge en halv
    time under dynen.

Især af Clara Danielsen fra TwiftNews

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *